FOTKY | DENÍK | BALADA DOLOMITSKÁ | GUESTBOOK
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN

7.den - čtvrtek 5.7.2012

Dnešní noc byla poslední v Cortině, takže před sedmou hodinou nakládáme bagáž na kempový traktůrek a po svých se vydáváme naposledy na půlkilometrový pochod k busu.

kemp Cortin
ranní pohled z kempu v Cortině

Poslední pohledy na prosluněné okolí a pak se dáváme na cestu. Přes Passo Falzarego a Passo Pordoi se během necelých dvou hodin dostáváme do městečka Colofosco. Počasí nevypadá úplně ideálně, před Colofoscem se spouští prudký liják, aby se za další čtvrhodinku jakoby zázrakem opět vyjasnilo. Vzhledem k nejistému počasí a více jak tisícimetrovému převýšení plánované tůry se s Luckou rozhodujeme pro individuální program a spolu se skupinou feratistů popojíždíme busem až těsně pod sedlo Passo Gardena. Nejprve si procházíme samo o sobě docela malebné sedlo.

více fotek z procházky po okolí Passo Gardena

A pak se vydáváme přes sjezdovky vzhůru na jeden s vyhlídkových kopců. Už cestou se nám otevírají parádní pohledy na masiv Sella i na další okolní horstva.

Počasí se opět docela rychla kazí, z dálky se valí černá mračna a hřmí. Naštěstí nás tahle letní bouřka zasáhla jen svým okrajem a zmokli jsme jen velmi zlehka.

více fotek z procházky po okolí Passo Gardena

Panuje prostě klasické letní počasí v horách, modrá obloha se střídá bouřkami a přeháňkami jako na běžícím pásu. Za chvilku už si opět užíváme krásných výhledů ozvláštněných navíc odcházející bouří.

Před obědem sestupujeme pomalu zpět k silnici procházející přes Passo Gardena.

Ale ještě než si dáme něco dobrého v jediné místní prohlížíme si důkladně dolomitskou květenu.

více fotek z procházky po okolí Passo Gardena

Po lehkém obědu se vydáváme do kopců na opačnou stranu než dopoledne. I odtud se nabízí jak jinak než parádní pohledy zejména na masiv Sella.

Samozřejmě i tady jsou kytičky a je třeba si je pořádně vyfotit :-)

více fotek z procházky po okolí Passo Gardena

Už z dálky je slyšet blížící se další bouřka, takže rychle ukončujeme siestu na rozkvetlé louce a vracíme se ještě jednou do hospůdky, tentokrát na kávičku a něco sladkého k ní. Bouřka je tentokrát silnější než ta dopolední, dokonce padají i malé krupky. Nám je ale za oknem v příjemné hospůdce dobře. Pršet přestává tak akorát všac abychom stihli rozbahněným svahem doklouzat k busu čekajícímu na parkovišti u sestupu z masivu Sella. Sluníčko už opět svítí a v jeho podvečerních paprscích získává na malebnosti i asfaltová silnice.

Na parkovišti všichni nasedáme do busu, který nás zhruba za hodinku vyklápí v kempu v Canazei, kde strávíme dvě poslední noci v Dolomitech.