FOTKY | DENÍK | BALADA DOLOMITSKÁ | GUESTBOOK
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN

5.den - úterý 3.7.2012

Dnes opouštíme kemp kolem půl deváté a přejíždíme na odpočívadlo Ra Nona kousek pod průsmykem Passo Falzarego. Odtud vyrážíme za nesmělé asistence slunečních paprsků na okružní tůru kolem masivu Tofana di Rozes. Stoupáme chviličku lesní pěšinou, ale zanedlouho se dostáváme na širokou cestu z níž se nabízí první parádní pohledy na masiv který máme v plánu obkroužit.

více fotek z okružní tůry kolem Tofana di Rozes

S tím jak postupně nabíráme výšku se otevírají i zajímavé pohledy zpět do údolí a na okolní dolomitské masivy.

Širokou původem vojenskou cestu jsme už dávno opustili a pokračujeme klasickou turistickou stezkou, stále však docela pohodlnou. Jen škoda že počasí se docela kazí, obloha se zatahuje a sem tam spadne i pár kapek.

Ještě nás čeká poslední úsek tříhodinového non stop stoupání, při němž překonáváme nějakých šest set výškových metrů...

více fotek z okružní tůry kolem Tofana di Rozes

... a konečně jsme u chaty Rifugio Giussani. Zde si dopřáváme zasloužený a poměrně dlouhý odpočinek a dáváme si tu i něco na zub.

Tofana di Rozes

Ale čeká nás ještě pěkný kousek cesty, takže před druhou hodinou se vydáváme na strmý sestup.

více fotek z okružní tůry kolem Tofana di Rozes

S tím jak ztrácíme výšku se postupně otevírají další a další výhledy do malebného údolí do něhož klesáme.

A když se k tomu ještě na krátko ukáže sluníčko je opravdu nač koukat.

O zajímavé zpestření se stará spoluputovnice Iva, jež si na chvilku odkládá batoh na okraj suťového svahu, aby ten se během vteřiny odporoučel do údolí stále ještě hluboko pod námi. Je téměř k neuvěření, že o hodinu později batoh šťastně nacházíme pod srázem. Z vnějšku sice utrpěl značné šrámy, ale vnitřní obsah včetně všech dokladů a kupodivu i foťáku je bez újmy. Po tomto šťastném shledání pokračujeme po hraně těsně nad dnem údolí až k nepříliš vydatnému, ale pěknému vodopádu.

více fotek z okružní tůry kolem Tofana di Rozes

Od tohoto bodu začíná stezka opět mírně a postupně i prudčeji stoupat a navíc se kazí i počasí, opět se zatahuje a začíná drobně krápat. Ale je pravda, že Dolomity mají své kouzlo i podmračené.

Po půl šesté s vypětím všech sil konečně zdoláváme závěrečný třísetmetrový stoupák a náš okruh kolem masivu Tofana di Rozes se tím uzavírá. Zbývá ještě seběhnout dolů k silnici kde čeká bus a cestou si užít posledních pár nádherných výhledů dnešního dne.

více fotek z okružní tůry kolem Tofana di Rozes

Únava je dnes opravdu znát a tak po návratu do kempu zbývají síly jen na rychlou sprchu a pak sladký spánek.